Darwin Joston był sąsiadem Johna Carpentera, pomagał mu stworzyć postać Napoleona Wilsona i ostatecznie sam zagrał tę rolę.
W pewnej scenie, gdy widzimy zastrzeloną dziewczynkę, można zauważyć, że w zależności od ujęć zmienia się położenie jej ręki.
Rewolwer, którego na posterunku używa Wells, w rzeczywistości nie posiada tłumika. Z uwagi na budowę tej broni podpięcie tłumika do lufy nie spodowodowałoby wyciszenia odgłosu wystrzału.
Tytuł jest niezgodny z wydarzeniami filmu. Posterunek, na którym rozgrywa się akcja, ma numer 9 i znajduje się w rejonie 13.
Ilość strzałów, które padają z broni Wilsona, jest niezgodna z jej budową - mężczyzna powinien przeładowywać ją po każdym wystrzale, tymczasem oddaje kilka strzałów pod rząd.
Na drzwiach posterunku widnieje napis "Division 14" (Rejon 14), a powinno być "Division 13".
Kiedy Kathy podchodzi ponownie do samochodu lodziarza, ma w dłoni lody. Po chwili, gdy do ciała podbiega jej ojciec, rożek z lodami znika.
Sposób, w jaki dwóch policjantów, którzy odkrywają zwłoki montera, porozumiewa się z centralą, jest inny niż powinien być (sygnały funkcjonariuszy i dyspozytora różnią się od siebie).
Film kręcono w Los Angeles (Kalifornia, USA).
Nowy adres posterunku, 1977 Ellendale Place (napisany na znaku ustawionym przed budynkiem), to prawdziwy adres reżysera z czasów, kiedy przeprowadził się do Los Angeles.
Historia z dzieciństwa opowiadana przez Ethana Bishopa o wysłaniu go przez ojca na posterunek policji z notatką, to prawdziwe wydarzenie z życia Alfreda Hitchcocka. Mistrz suspensu opowiedział o tym François Truffautowi w książkowym zapisie ich wywiadu pt."Hitchcock/Truffaut".
John Carpenter przyznał, że swój pamiętny motyw muzyczny napisał w oparciu o połączenie tematu Lalo Schifrina z filmu "Brudny Harry" oraz kawałka Led Zeppelin "Immigrant Song".
Po sukcesie swojego debiutu, "Ciemna gwiazda" (1974), John Carpenter pozyskał grupę inwestorów, którzy dali mu wolną rękę w nakręceniu obojętnie jakiego tematu, lecz przy minimalnym budżecie. Wiedząc, że nie uda mu się zrealizować wymarzonego westernu, Carpenter napisał scenariusz tego filmu jako stylizowany, współczesny western, oparty na "Rio Bravo" (1959) w reżyserii Howarda Hawksa, którego Carpenter niezwykle cenił. Mimo że za montaż "Ataku (...)" w całości odpowiadał sam reżyser, w napisach zamiast jego nazwiska figuruje John T. Chance - tak nazywała się postać odtwarzana w "Rio Bravo" przez Johna Wayne'a.
Według MPAA (Motion Picture Association of America, amerykańskiej organizacji przyznającej oznaczenia wiekowe dla filmów) scena zamordowania dziewczynki musiała zostać usunięta, aby film mógł zostać wyświetlany. John Carpenter wykazał się niemałym sprytem, przekazując kopię filmu z wyciętą sceną do MPAA, zaś do kin posyłając wersję zawierającą wspomniany fragment.
Film miał się początkowo nazywać "The Anderson Alamo" lub "Oblężenie", ale w końcu dystrybutor zakwestionował pomysł reżysera i zmienił tytuł na taki jaki znamy do dziś.